* شرح وظایف واحدهای مختلف منطقه پنج *
وظایف شهردار منطقه : -برآورده سازي نيازهاي مردمي و الزامات قانوني (شوراي شهر ، ذينفعان) -نظارت بر كيفيت و كميت امور واحدها -تعيين خط مشي كيفيت -ارایه اطلاعات لازم به واحدها در شهرداري -جهت برآورده سازي الزامات شهروندان -شركت در جلسات داخلي و خارج از شهرداري -تعيين راهكارهاي لازم جهت افزايش رضايت شهروندان -نظارت و بازرسي بر امور پيمانكاران -پيگيري شكايات شهروندان كه به واحد روابط عمومي ارسال شده است -تأييد بودجه پيشنهادي و پيگيري جهت تصويب آن -تأييد كليه مدارك درون و برون سازماني -نظارت بر كار كليه پرسنل و تقسيم كار بين كاركنان ******************************** وظایف دفتر شهردار: -انجام امور ارتباطی شهردار - تنظيم برنامه ملاقات با شهردار و راهنمائي و ترتيب ملاقات مراجعين -اعلان دستورات شهردار به اشخاص و مؤسسات ذيربط و ادارات نابغه شهرداري و پيگيري آنها طبق دستور -مرتب نمودن نامه هايي كه شهردار بايد مطالعه، ملاحظه و يا امضاء نمايد و اعاده آنها به امور اداري - راهنمائي و در صورت لزوم فراهم آوردن وسائل تسهيل يا انجام درخواستهاي متقاضيان و مراجعه كنندگان ************************************************* وظایف واحد حراست : -تامین حراست اخبار ، اسناد ، مدارک ، تاسیسات و اماکن و تجهیزات و مخابرات طبقه بندی شده و پرسنل در مقابل نفوذ و دسترسی عوامل غیر مجاز - انجام کلیه امور محرمانه و اقدامات تدافعی لازم به منظور ایجاد تامین در مقابل خطرات طبیعی و مصنوعی - دریافت و ثبت نامه های محرمانه و کشف رمز و تلگرافها و عنداللزوم ارجاع به واحدهای ذیربط -استقرار سیستم طبقه بندی مناسب به منظور حراست و نگهداری اسناد و مدارک محرمانه -انجام همکاریهای لازم با مراجع امنیتی و اطلاعاتی برابر مقررات عمومی حراست مرکزی وزارت کشور - انجام ماموریتهای محوله ارجاع از سوی حراست مافوق برابر قوانین و مقررات جاری حراستها ******************************************** وظایف واحــــــــد حـقـوقـی : - رسيدگي به معضلات و مشكلات حقوقي واحدها و مؤسسات شهرداري و اعلام نظر مشورتي در موارد ارجاعي - تهيه و تنظيم لوايح دفاعي و انجام وظايف نمايندگي واحد متبوع در جريان دعاوي مطروحه در مراجع قانوني - تقاضاي تعقيب قانوني متجاوز به حقوقي شهرداري و رفع تجاوز و خلع يد آنان - بررسي اطلاعات جمع آوري شده جهت ارایه نظر مشورتي در قبال پرسشهايي كه در زمينه مسائل حقوقي از واحد متبوع به عمل مي آيد ******************************************** وظایف واحد فنی و شهرسازی: - صدور پروانه ساختمانی - صدور گواهی عدم خلاف ساختمانی - صدور گواهی پایان کار ساختمان - تمدید پروانه ساخت - اصلاحات پروانه ساختمانی - تغییر کاربری اراضی ( کمسیون ماده پنج) - ار جاع پرونده تخلفات ساختمانی به کمسیون ماده 100 شهرداریها - رسیدگی به شکایات مردم در رابطه با ساخت و ساز و مدت زمان رسیدگی حداکثر 15 روز - نظارت بر نحوه استفاده از اراضی داخل محدوده و حریم شهر و تفکیک آنها - پاسخ به استعلامهای دفاتر رسمی ، بانکها ، سازمانها ، نهادها - انجام سایر امور مشابه و دستوراتی که از طرف شهردار در حدود و وظایف ارجاع می گردد -ارائه آمار پروانه های ساختمانی و عملکرد مهندسین ناظر، محاسب و معمار به مراجع ذیصلاح نظارت بر ساخت و سازهای شهر *************** مراحل دریافت پروانه ساخت ساختمان: 1-تشکیل پرونده 2- دستور صدور بازدید 3-بررسی گزارش مامور فنی و کاربری ملک 4- آماده سازی دستور نقشه 5- طراحی نقشه 6- پرداخت عوارض شهرداری 7- تهیه مدارک پیش نویس 6- چـاپ پـروانه ---------------------- با دریافت پروانه ساختمان شما می توانید به اطلاعاتی که در زیر آمده است، دسترسی داشته باشید: 1- هویت مالک و مشخصات متقاضی صدور پروانه ساختمان 2- نوع مالکیت 3- شماره و تاریخ صدور پروانه 4- مهلت شروع عملیات و اعتبار پروانه ساختمانی 5- نوع اسکلت بنا 6- مشخصات مهندسین ناظر 7- مساحت زیر بنا 8- شمالی یا جنوبی بودن ملک 9- طراح و مجری ساختمان 10- تاسیسات موجود در بنا 11- تعداد طبقات و مشخصات طبقات 12- وضعیت پارکینگ 13- آدرس دقیق و کروکی ملک 14- گواهی نداشتن خلافی و گواهی پایان ساخت ********************************************* وظایف واحد درآمــد: - وصول تمام درآمد واحدهای مختلف شهرداری منطقه - محاسبه پروانه های ساختمانی وعوارضات اضافه بنا و بدون پروانه - دریافت عوارض تجاری - دریافت عوارض سالیانه -محاسبه هزینه حفاری -محاسبات حق العرض ************************************** وظایف واحد خدمات شهری: - رسیدگی و مراقبت مستمر در امر نظارت معابر و جمع آوری لجن ، زباله ، نخاله لایروبی و نگهداری و پاکسازی آنها و مسیلهای واقع در محدوده منطقه و اجرای برنامه های زیباسازی در چارچوب طرحهای مصوب -جلوگیری از کار اماکن مزاحم و برخلاف بهداشت برابر مصوبات کمیسیون تشخیص مزاحمت -حفظ و نگهداری فضای سبز موجود در منطقه شامل میادین ، رفوژها ، پارکهای محلی یا اشجار یا معابر -شرکت در عملیات امداد و نجات سوانح و اطفاء حریق با توجه به تقسیم کار از طرف مافوق -استفاده از وسایل و تجهیزات استحفاظی و ایمنی فردی در محل حادثه و حریق -انجام سایر وظایف محوله طبق دستور مافوق و سایر وظایف مربوط به شغل ********************************* وظایف واحد عمرانی : - نظارت کلی و ایجاد هماهنگی در امور مربوط به طرح های عمرانی اعم از برنامه های جاری شهرداری یا طرحهای عمرانی خاص و زیربنایی -مراقبت در تشکیل کمیسیون های فنی و ایمنی و سایر کمیسیون های خاص حوزه تحت نظارت و پیگیری مصوبات و تصمیمات متخذه در کمیسیون های مذکور نظارت بر نگهداری و نوسازی مستحدثات و همچنین انجام تعمیرات ساختمان ها و مستحدثات و تأسیسات متعلق به شهرداری -تعیین میزان و نحوه تخلفات انجام شده از پروانه های ساختمانی یا ساختمان های بدون پروانه توسط مالک و تکمیل و ارجاع پروژه تخلف به مراجع ذیصلاح -انجام سایر وظایف طبق دستور مافوق و سایر وظایف مربوط به شغل ***************************************** وظایف واحد نظارت و کنترل (اجراییات) - رسيدگي به امور انتظامي و اجرائيات شهرداري - اعزام مأمور اجراء به واحدهاي شهرداري و مراقبت در حفظ و نگهداري اموال توقيف شده - تهيه و تنظيم برنامه نگهبانان و كشيك مأمورين اجرائيات و مراقبت در حسن انجام وظيفه كليه نگهبانان مستحدثات متعلق به شهرداري - حفظ و حراست از تأسيسات و اماكن مربوط به شهرداري و آموزش و كنترل و آماده نگهداشتن كليه نگهبانها جهت ارائه خدمات مطلوب - انجام ساير امور مشابه و دستوراتيكه از طرف مافوق در حدود وظايف ارجاع ميگردند
|
|
تعداد بازدید: 12 ساعت: 21:24:29