• شرح وظایف واحدها

  • 1403/08/15 11:59:19

news-a34b0abcd6.jpg

 

* شرح وظایف واحدهای مختلف منطقه پنج *

وظایف شهردار منطقه :

-برآورده سازي نيازهاي مردمي و الزامات قانوني (شوراي شهر ، ذينفعان)

-نظارت بر كيفيت و كميت امور واحدها

-تعيين خط مشي كيفيت

-ارایه اطلاعات لازم به واحدها در شهرداري

-جهت برآورده سازي الزامات شهروندان

-شركت در جلسات داخلي و خارج از شهرداري

-تعيين راهكارهاي لازم جهت افزايش رضايت شهروندان

-نظارت و بازرسي بر امور پيمانكاران

-پيگيري شكايات شهروندان كه به واحد روابط عمومي ارسال شده است

-تأييد بودجه پيشنهادي و پيگيري جهت تصويب آن

-تأييد كليه مدارك درون و برون سازماني

-نظارت بر كار كليه پرسنل و تقسيم كار بين كاركنان

********************************

وظایف دفتر شهردار:

-انجام امور ارتباطی شهردار

- تنظيم برنامه ملاقات با شهردار و راهنمائي و ترتيب ملاقات مراجعين 

-اعلان دستورات شهردار به اشخاص و مؤسسات ذيربط و ادارات نابغه شهرداري و پيگيري آنها طبق دستور

-مرتب نمودن نامه هايي كه شهردار بايد مطالعه، ملاحظه و يا امضاء نمايد و اعاده آنها به امور اداري

- راهنمائي و در صورت لزوم فراهم آوردن وسائل تسهيل يا انجام درخواستهاي متقاضيان و مراجعه كنندگان

*************************************************

وظایف واحد حراست :

-تامین حراست اخبار ، اسناد ، مدارک ، تاسیسات و اماکن و تجهیزات و مخابرات طبقه بندی شده

و پرسنل در مقابل نفوذ و دسترسی عوامل غیر مجاز

- انجام کلیه امور محرمانه و اقدامات تدافعی لازم به منظور ایجاد تامین در مقابل خطرات طبیعی و مصنوعی

- دریافت و ثبت نامه های محرمانه و کشف رمز و تلگرافها و عنداللزوم ارجاع به واحدهای ذیربط

-استقرار سیستم طبقه بندی مناسب به منظور حراست و نگهداری اسناد و مدارک محرمانه

-انجام همکاریهای لازم با مراجع امنیتی و اطلاعاتی برابر مقررات عمومی حراست مرکزی وزارت کشور

- انجام ماموریتهای محوله ارجاع از سوی حراست مافوق برابر قوانین و مقررات جاری حراستها

********************************************

وظایف واحــــــــد حـقـوقـی :

 - رسيدگي به معضلات و مشكلات حقوقي واحدها و مؤسسات شهرداري و اعلام نظر مشورتي در موارد ارجاعي

- تهيه و تنظيم لوايح دفاعي و انجام وظايف نمايندگي واحد متبوع در جريان دعاوي مطروحه در مراجع قانوني

- تقاضاي تعقيب قانوني متجاوز به حقوقي شهرداري و رفع تجاوز و خلع يد آنان

- بررسي اطلاعات جمع آوري شده جهت ارایه نظر مشورتي در قبال پرسشهايي

كه در زمينه مسائل حقوقي از واحد متبوع به عمل مي آيد

********************************************

وظایف واحد فنی و شهرسازی:

- صدور پروانه ساختمانی

- صدور گواهی عدم خلاف ساختمانی

- صدور گواهی پایان کار ساختمان

- تمدید پروانه ساخت

- اصلاحات پروانه ساختمانی

- تغییر کاربری اراضی ( کمسیون ماده پنج)

- ار جاع پرونده تخلفات ساختمانی به کمسیون ماده 100 شهرداریها

- رسیدگی به شکایات مردم در رابطه با ساخت و ساز و مدت زمان رسیدگی حداکثر 15 روز

- نظارت بر نحوه استفاده از اراضی داخل محدوده و حریم شهر و تفکیک آنها

- پاسخ به استعلامهای دفاتر رسمی ، بانکها ، سازمانها ، نهادها

- انجام سایر امور مشابه و دستوراتی که از طرف شهردار در حدود و وظایف ارجاع می گردد

-ارائه آمار پروانه های ساختمانی و عملکرد مهندسین ناظر، محاسب و معمار به مراجع ذیصلاح نظارت بر ساخت و سازهای شهر

***************

مراحل دریافت پروانه ساخت ساختمان:

1-تشکیل پرونده

2- دستور صدور بازدید

3-بررسی گزارش مامور فنی و کاربری ملک

4- آماده سازی دستور نقشه

5- طراحی نقشه

6- پرداخت عوارض شهرداری

7- تهیه مدارک پیش نویس

6- چـاپ پـروانه

----------------------

 با دریافت پروانه ساختمان شما می توانید به اطلاعاتی که در زیر آمده است، دسترسی داشته باشید:

1- هویت مالک و مشخصات متقاضی صدور پروانه ساختمان

2- نوع مالکیت

3- شماره و تاریخ صدور پروانه

  4- مهلت شروع عملیات و اعتبار پروانه ساختمانی

5- نوع اسکلت بنا

6- مشخصات مهندسین ناظر

7-  مساحت زیر بنا

8- شمالی یا جنوبی بودن ملک

9- طراح و مجری ساختمان

10- تاسیسات موجود در بنا

11- تعداد طبقات و مشخصات طبقات

12- وضعیت پارکینگ

13- آدرس دقیق و کروکی ملک

14- گواهی نداشتن خلافی و گواهی پایان ساخت

*********************************************

وظایف واحد درآمــد:

- وصول تمام درآمد واحدهای مختلف شهرداری منطقه

- محاسبه پروانه های ساختمانی وعوارضات اضافه بنا و بدون پروانه

- دریافت عوارض تجاری

- دریافت عوارض سالیانه

-محاسبه هزینه حفاری

-محاسبات حق العرض

**************************************

وظایف واحد خدمات شهری:

- رسیدگی و مراقبت مستمر در امر نظارت معابر و جمع آوری لجن ، زباله ، نخاله

لایروبی و نگهداری و پاکسازی آنها و مسیلهای واقع در محدوده منطقه

و اجرای برنامه های زیباسازی در چارچوب طرحهای مصوب

-جلوگیری از کار اماکن مزاحم و برخلاف بهداشت برابر مصوبات کمیسیون تشخیص مزاحمت

-حفظ و نگهداری فضای سبز موجود در منطقه شامل میادین ، رفوژها ، پارکهای محلی یا اشجار یا معابر

-شرکت در عملیات امداد و نجات سوانح و اطفاء حریق با توجه به تقسیم کار از طرف مافوق

-استفاده از وسایل و تجهیزات استحفاظی و ایمنی فردی در محل حادثه و حریق

-انجام سایر وظایف محوله طبق دستور مافوق و سایر وظایف مربوط به شغل

*********************************

وظایف واحد عمرانی :

- نظارت کلی و ایجاد هماهنگی در امور مربوط به طرح های عمرانی اعم از برنامه های

جاری شهرداری یا طرحهای عمرانی خاص و زیربنایی

-مراقبت در تشکیل کمیسیون های فنی و ایمنی و سایر کمیسیون های خاص حوزه تحت نظارت و پیگیری مصوبات و تصمیمات

متخذه در کمیسیون های مذکور نظارت بر نگهداری و نوسازی مستحدثات و

همچنین انجام تعمیرات ساختمان ها و مستحدثات و تأسیسات متعلق به شهرداری

-تعیین میزان و نحوه تخلفات انجام شده از پروانه های ساختمانی یا ساختمان های بدون پروانه

توسط مالک و تکمیل و ارجاع پروژه تخلف به مراجع ذیصلاح

-انجام سایر وظایف طبق دستور مافوق و سایر وظایف مربوط به شغل

*****************************************

وظایف واحد نظارت و کنترل (اجراییات)

- رسيدگي به امور انتظامي و اجرائيات شهرداري

- اعزام مأمور اجراء به واحدهاي شهرداري و مراقبت در حفظ و نگهداري اموال توقيف شده

- تهيه و تنظيم برنامه نگهبانان و كشيك مأمورين اجرائيات و مراقبت در حسن انجام وظيفه كليه نگهبانان مستحدثات متعلق به شهرداري

- حفظ و حراست از تأسيسات و اماكن مربوط به شهرداري و آموزش و كنترل و آماده نگهداشتن

كليه نگهبانها جهت ارائه خدمات مطلوب

- انجام ساير امور مشابه و دستوراتيكه از طرف مافوق در حدود وظايف ارجاع مي­گردند

 

 

 

تعداد بازدید: 12      ساعت: 21:24:29

بازدیدکنندگان آنلاین : 13 بازدید
بازدید امروز : 78 بازدید
بازدید کل: 5103 بازدید
آدرس: کرمانشاه ، میدان غدیر-عمارت شهرداری کرمانشاه
کد پستی: ۶۷۱۶۷۴۱۴۷۷
فاکس: ۰۸۳۳۷۲۲۲۹۹
تلفن: ۰۸۳۳۷۲۲۴۴۴۶ الی ۹
آدرس ایمیل: info@kermanshah.ir